MY PRECIOUS FRIENDS

Wednesday, July 8, 2009

telah ter' tagged' dari puan Isabelle

Cerita tentang anak...
Inilah kali pertama aku menjawab tag, sebenarnya aku tak pernah dapat atau buat tag kat orang... ni pun terbaca tag dari isabelle (puan Is @ lecturer aku masa kat Uitm di hatiku)... so kena la buat satu... lagipun aku dah lama tak buat apa2 entry kat blog ni... so dengan adanya tag ni dapat la korang tau tentang anak aku si Hamzah tu...
Soalan-soalannya ialah:
1) Anda sudah mempunyai berapa orang anak, dan nyatakan berapa laki dan berapa pompuan?baru ada sorang... baby boy
2) bila perancangan anda untuk menambah anak?
kalo boleh lepas Hamzah umur 2 tahun la... iaitu tahun masa aku umur 29... dulu ngandung umur 27... saya nak ngandung umur 27, 29, 31, 33, 35.. kalo leh nak 5 orang anak... hehehe kalo leh la...
3) nyatakan nama anak anda dan apa makna nama anak anda dalam islam..
Namanya Akalil Hamzah Bin Amiruddin... maknanya 'Mahkota kebijaksanaan anak kepada ketua agama'
4) Siapakah yang memberikan nama anak anda...
sama-sama pakat ngan husband...
5) Darimana tercetus idea untuk memberi nama anak anda
Aku ni masa ngandung excited cari nama anak kat dalam internet dan buku... Memang pakat ngan husband nak buat nama mula mesti abjad 'A' sebab nak ikut nama mula ayahnya la... tapi nak buat 2 patah nama, so lagi satu nama kononnya mesti la mula ikut nama aku 'S'... tapi yang 'A' dah jumpa iaitu Akalil. Nampak unik dan maknanya pun bagus.. so nak carik yang 'S'... tapi sume tak berkenan... So aku cuba nak carik nama yang mula 'H' kononnya nama aku ada Hana yang mula ngan 'H'... So macam kena lak bila letak Hamzah... lagi satu nama hamzah ni nama bapa saudara nabi Muhammad SAW... Iaitu pahlawan islam yang dapat gelaran "singa Allah" -(asadullah)... hamzah lak lahir bulan 8... bulan Leo... brave dan cute cam lion la...
6) sekiranya anda diberikan sorang lagi anak, apakah nama anak anda...
mmm... rahsia... tapi mesti ada 'A' juga mulanya.... nama yang tak sama ngan orang lain... kalo leh la...
7)bagi anda yang dah punya anak lebih dari sorang, nyatakan berapa beza jarak umurnya...
aku baru satu.. so soalan ni takde la jawapannya... tapi aku harap apa yang aku rancang menjadila... selang 2 tahun sorang
8) untuk kelahiran yang akan datang, anda nak baby girl or boy, nyatakan sebabnya...
mana-mana pun boleh... aku terima dengan redha, tapi kalo dapat girl pun meriah gak... dah ada sepasang...
9)apa ciri-ciri persamaan anak dan anda?
kalo tengok muka... memang ikut abis ayah dia... sampai orang kata "amir junior"... tapi kening ada ikut aku sikit, bentuk dagu dan warna kulit...
perangai banyak gak ikut aku...contohnya dia kuat gak meradang....macam mama dia... bila dah nangis, jerit abis.... hehhehehhe... ngantuk tak leh tahan... mesti ngamuk... aku kalo dah ngantuk kalo tak dapat tido rasa nak naik angin... huhuhu... tapi dia ni suka senyum... dan pandai tackle perhatian orang... macam mama dia gak...hihihihi..
10)upload gambar anak anda untuk tontonan semua pembaca dan rakan blogger...

suka kerut kening dari lahir lagi...banyak fikir la kot...

cute tak... macam sin chan kan... hehhee

terlampau aktif....tak le dok diam..
Sekian saja la citer tentang anak aku yang baru sorang tu... ni aku nak tag sape yang terbaca ni jangan ngelat tau... buat la satu.. nanti tinggalkan kat komen pada saper yang buat tu, nanti saya jengah la blog anda sume... salam ceria.....

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...