MY PRECIOUS FRIENDS

Tuesday, May 26, 2009

i'm on diet...


Aku nak bagitau kat orang-orang kampungku sekalian bahawasanya... aku berazam nak turunkan berat badan aku... dulu before kawen aku 51kg jer... lepas je bersalin aku jadik 64 kg da.. haaa gumuk tak aku... tapi kalo sekali imbas korang tengok aku tak la gumuk sangat, cuma kat peyut ada spare taya sket, peha and montot pun kena kecikkan sket... barulah cun... heheheh..
sekarang aku masuk kelas aerobik... kelas Health, fitness & beauty centre kat jalan Khalidi Muar... ada sape-sape tau tak tempat ni... orang muor mesti tau punye ek..

Aku baru ikut kelas ni 5 mei ari tu, sama ngan tarikh aku wat blog ni... hehhehheh... baru je la lagi berjinak-jinak ngan bendalah ni sume.. dan untuk menjayakan misi menguruskan badan ni aku sedang berdiet... pagi aku makan macam raja, tengahari makan macam orang biasa, dan malam aku makan cam orang miskin... ayat ni disebut oleh kak suhailah iaitu pengasas kelas aerobik aku...  selalunya pagi aku makan berat sikit contohnya, nasi lemak lauk ayam, tengahari aku tak rajin kuar makan.... malam aku makan sayur je...
balik umah aku still masak untuk husband aku, tapi sayur aku masak lebih sikit sebab aku nak ratah... hehehhee... baby aku pun yang 9 bulan aku suap la nasik lenyek plus sayur...  dia pun seleranya ikut cam mama dia.. suke benor makan sayur...

ni tengahari ni aku makan koci, air soya dan sotong kering je... buat kudap-kudap time rehat... hehehe... nak upload gambar tapi kamera lupa nak bawak... huhuhu... nak guna hp tapi battery lak kong... charger lak tak bawak... haru-haru....

k la kawan-kawan.. doakan aku sihat dan kurus serta cun balik cam dulu.... hihihihiuhi...

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...