MY PRECIOUS FRIENDS

Wednesday, August 19, 2009

Hamzah dah pandai jalan!!

Mmm... pastinya sume sume ibu, mama atau ummi menantikan bilalah baby mereka akan berjalan... memang saat melihat anak yang dulunya kecil, meniarap, merangkak, bertatih hinggalah boleh berjalan sendiri menjadi kenangan paling indah...

aku sendiri excited menanti bilakah hamzah boleh berjalan... aku masih ingat... tarikh hamzah berjalan ialah 24 Julai 2009 iaitu masa umurnya 11 bulan 10 hari... masa tu aku cuti tengah mengemas sikit sambil perhatikan hamzah main... ye lah dia selalunya bertatih dan pegang sofa bila nak jalan... tapi tup tup tup... aku ternampak dia jalan 2 tiga langkah tanpa pegang... then dia jatuh pastu senyum... kemudian dia bangun lagi dan jalan lagi sampai 5, 6 langkah...

wah sukanya aku... baby dah leh jalan... hooray.. aku seronok bukannya apa... senang sikit... bila bawak dia jalan...dah boleh suruh dia jalan sendiri... tak la lenguh tangan nak dukung... lagipun dia akan lebih cepat belajar tentang sekelilingnya... lagi cepat la dia mengexplore....
tapi pastinya aku akan lebih tangkas dan berhati hati untuk pastikan hamzah tak buat aksi aksi bahaya... ye la kang jatuh tergolek, aku gak yang kena bawak gi spital... huhuhu....

mmm... mari kita layan gambar kat bawah ni... Sempat gak aku snap aksi aksi hamzah masa mula mula dia belajar jalan...

tengok mama saya dah leh jalan...

mmm nak panjat tangga la...

mmm saya panjat ek mama...

ala... nak turun la plak... ish ish ish!!

wa... sukenya saya!!!

mmm macam nak panjat lagi la...

yeye saya dah dapat kaki...


S.E.K.I.A.N S.A.J.A.

4 comments:

Hasliza said...

cepat gak kan si hamzah ni boleh jalan..wafiy dah satu tahun baru boleh jalan..baby hamzah lagi hebat..hehe..gembira dia dah dapat jalan..nanti bersedialaa wak..abis dia kemas satu umah..

GABAN said...

yeyy!!!..bes nyer dh pdny jalan...

kimi blum blh la msh bertatih..hmmm x sabar tgk dia pdny berjalan..tp naik tangga lajuuu jer...

apa2 pun tahniah hamzah..yeyyy..

oya@mamahamzah said...

hasliza: ala takpe, nanti pandai la wafiy jalan

gaban: mmm tq... nanti pandaila si mkimi tu... gaban, nanti saya wat entry pasal hadiah tuh... tunggu ek..

Gaban said...

Oya,

tak yah la buat entry, guna kn aje hadiah tu..jgn buang masa..byk lg benda lain yg lebih penting..okay.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...