MY PRECIOUS FRIENDS

Friday, July 16, 2010

Hamzah demam...


Semalam petang pas balik keje aku amik Hamzah... dia tido jer... badan cam panas skit... tapi aku biarkan jer la dia berehat... nanti malam kalo tak elok lagi baru nak kasi ubat demam. pas maghrib aku gi Giant jap, si Hamzah ni lincah jer main itu ini... macam budak sihat jer... yang peliknya walaupun dia demam, dia tak merengek langsung, muka saja cam tak sihat... Makan dan minun susu pun ok, siap tengok tv sampai kul 1 lagi walaupun aku dah kasi ubat demam, selesema dan vitamin. Papa dia yang jaga, aku dah tertidur dulu....

Dalam kul 4 tue aku terbangun, rasa badan Hamzah panas sangat, risau aku... aku pun buat susu baru untuk dia dan jeramkan kepala dia... letak tuala basah kat kepala dia dan lap lapkan badan dia dengan air... Alhamdulillah suhu turun sikit... badan dia tak la panas sangat macam yang aku rasa kul 4 tadi...

Aku still kena gi keje, cuma tengahari nanti aku nak gi lawat Hamzah kat umah penjaga dia... Harap2 Hamzah dah ok... Aku dah pesan kat makcik tue apa nak buat... suruh dia jeram2 kan kepala Hamzah jugak... Doaku... "Ya Allah, sembuhkanlah anakku Akalil Hamzah dari demamnya, Ya Allah...hanya padaMu aku memohon...." amin...

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...